måndag 4 januari 2016

ÅRSMINNEN och LIVSKONDITION

Året som nu gått
har lämnat kvar så många härliga minnen av tankar och känslor
ALLT vackert jag fått se och uppleva
Jan..Sigge kom
Feb..firade vi mitt nya personliga år
Mars Semlor i Malbergsstugan
AprilVi tog farväl av Puma
Maj Valborgs sonen firas
Juni Loppiset har öppnat
Äldsta barnbarnet fyller år
Juli Äldsta dottern firar vi
Grannäsdagen
Höbalning
MYCKET hände under Juli månad
Aug Björnspillning och
Bärplock
och yngsta barnbarnets firning
Surtstömming
i Augusti hände det åxå en massa ..men alla bilder går ju inte att ta med
Sept Älgfesten
Solförmörkelsen
Okt Solens uppgång

Nov Vinter..fast mer vårlikt'
och yngsta dottern firar vi
> Dec
Och överallt och varje dag om än ibland gömd bak molnen
Så lyser SOL och MÅNE över oss och alla himmelens oräkneliga stjärnor


Kunde jag handlat,sagt eller inte sagt och gjort något annorlunda..än det jag gjort
under det gångna året

Säkert kunde jag de OM jag DÅ vetat om att jag kunde det
För allt eftersom nya tankar och känslor tar plats
öppnas Oerfarenhetens något begränsade synfält upp
Å helt klart kommer jag att åxå under 016 att säga
"Att jag inte tänkte... kom på det där tidigare" Varför sa jag och gjorde så där"
Men som vanligt ..kommer då förnuftet att hoppa på mig
då det alltid skall lägga sig i och tala om för mig..
ATT" ja men vadåå..NU vet du ju och kan göra något åt¨
det du inte visste något om innan"

Som ni förstår..så har ordet MISSLYCKATS/MISSLYCKAD...INGEN plats uppe på mitt huvudkontor
Utan det är ERFARENHETER jag gör..när jag åxå gör bort mig
Som jag ofta gör
Snubblar... för att med erfarenheternas hjälp resa mig upp igen
.det ger livskondition
Livet ÄR i det stora hela HELT underbar
Så jag kommer att se till och efter min bästa förmåga
att åxå 2016 skall kännas och upplevas så


Härifrån skogen önskar vi er alla ett rikt år med många nya erfarenheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar