torsdag 14 januari 2016

MATNYTTIGHETER för både KROPP och SINNEN


Igår..lyste himmelen blodröd bortom bergen..häftigt vackert

OCH
När min yngsta dotter åkt hem
Lämnades det kvar en aubergine
Vad göra med den..ville ju inte att den skulle bli förstörd
och för mig skall det där med mat gå fort
Så jag skar upp några skivor av auberginen..
klickade i lite smör i stekpannan och saltade på lite
När skivorna fått färg pressade jag över vitlök och en tomatskiva
och ovanpå det en ostskiva
Det gick snabbt och var gott.

SEN..så har jag hittat åt en kvinna som heter Karin Artmo
Ateljé Skatan som gör fina smycken
Hon är dessutom trevlig och lättsam att ha att göra med..bara de
För ett tag sedan..råkade jag få syn på ett smycke på nätet
som fick mig att tänka på mina döttrar och en vän..som jag ville ge det till.. så jag köpte det
(det är inte det som är på bilden)
Sen mejlade jag och frågade VEM som gjort det
Då visade det sig att det var hon jag köpt det av som tillverkat det
Hon gör olika sorters smycken och så efter kundens önskemål
Smycken som är gjorda av stenar
som jag gillar att ge bort..då dom har ett innehålls-rikt och kraftfullt symbolspråk
Som stenar och mycket annat har
Hematit, Blodsten
Hematiten kan kallas intellektets eller sinnets sten.'
Den hjälper oss att komma ner på jorden och ”sortera ut” saker i våra tankar.
Den är avstressande, skyddande och stärker problemlösning.
Teknisk kunskap, matematiskt och logiskt tänkande
är kvalitéer hematiten kan locka fram.
Hematiten står också för balans mellan yin och yang, manligt och kvinnligt
.

Citrin är en glad och positiv sten..
stimulerar oss att se det ljusa i tillvaron.
Den hjälper oss att komma till uttryck i sociala sammanhang,
ha roligt, skratta och leka.
Den kan bäras som amulett för att stärka självförtroendet och tilliten
till den egna förmågan att skapa och vara.
Den som vill bryta sina egna mönster
göra upp med det förflutnas begränsningar an bära citrin

Rosenkvarts bringar frid, kärlek och lycka .. därför bra gåvosten.
Den lär dig att älska dig själv och löser upp sorg,rädslor och bitterhet.
Rosenkvarts har en starkt helande och lugnande kraft.

Detta var lite matnyttigt härifrån skogen
för både kropp,själ som sinnen


önskar er alla en sinnesmjuk och omhändertagande Torsdag

Är då glad över ATT jag följde mina drömmar och flyttade hit ut ..till skogen och naturen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar