lördag 6 februari 2016

EN LYCKOSAM DAG


Tralala..tralala..blockeringen har släppt

Så igår KÖRDE jag bil in till Bjurholm
Efter en lång tids avhållsamhet..även om jag gjort mina tankeförsök

Lite bök och tid tog det innan jag fått den "fit for fight" om jag så säger
Först var det ju motor och kupévärmare som måste dit
SEN var det ALL snö och is som skulle sopas och skrapas bort
Då bilen stått i väntan..genom olika väder en längre tid
Sen skulle oljenivån och "vätskestatusen kollas upp
SEN när jag skulle backa bort bilen FRÅN sin instängda plats
för att köra en bit och se om allt fungerade som det skulle
INNAN min resa tog vid..

Då körde jag fast i snön..så det var till att SKOTTA
Det tog sin lilla tid och svettig blev jag på köpet

Men LOSS kom jag och det kändes bra
ATT jag kunde funka som jag var van..genom tänka ut HUR jag skulle gå tillväga
För att inte fastna än mer
ALLTSÅ..känslan DEN som infann sig när jag satt bakom ratten
GÅR inte att beskriva..lycka kanske..en frigörande lyckoglädje

Härifrån skogen önskar vi er alla en LYCKOSAM Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar