onsdag 10 februari 2016

INTE BARA VÄDER




Väder kan man tycka BARA är väder..MEN
Det är så mycket MER

med sina olika skiftningar av värme och kyla

Det kan framkalla olika LJUD ,FÄRGER och KÄNSLOR

Det är variationsrikt och ofta överraskande och ombytligt

Det kan få tystnaden att bli så tyst ...
att jag kan höra min egen andedräkt

Liksom tappa andan av hänförelse..när det visar upp sig från sin bästa sida

I visst väder kan jag ropa i skogen och få svar från EKOT

Det kan komma med blixt och dunder
Som NÅR IN och rör om bland alla känslorna
Som inte har en chans att komma undan..när åskan är på besök.

Det kommer med det så livsviktiga regnet

Som framkallar sprallighetens livsglädje

och så har det en skön och uppiggande effekt på kroppen
Särskilt regnet som följer i åskans spår

Så vad vore vi utan vädrets olika skiftningar
Även om jag ibland kan muttra
Då ishalkan försvårar människors framfart..som då kan skapa problem
I trafiken och bland fotgängare som för hästar
Så det är nog ishalkan som vädret ställer till med
Som jag inte riktigt kommer överens med

Men annars har jag inga hämningar när det gäller vädret
Utan BEJAKAR det... som den URKRAFT det är
och försöker ta till vara på dagen vad än det bjuder på
För varje skiftning i vädret..
fyller på både knopp,kropp,sinnen och känslor av olika dignitet
Tänk ändå..sen jag flyttade hit ut i skogen
Vad vädret fått mig att tänka på
Att det innehåller och GER så mycket mer... än BARA vara ett väder

Härifrån skogen önskar vi er alla en sprallig och livsbejakande Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar