tisdag 16 februari 2016

KYLIGT VACKER



STJÄRNKLART,norrsken och 14 minusgrader,, välkomnade morgonen mig med
Då kl var 4

Gillar den där storslagna ödmjukhetskänslan

Där och när jag går omkring i den tysta morgonen
och blickar upp mot den stjärnklara himmelen
En tystnad som avbryts av de två vita giganterna..
som är på väg in i skogen för att hämta timmerstockar
Dom är hänsynsfulla när vi möter dom efter vägen ..hundarna och jag
Och så gör dom ju nytta på många sätt och vis..med sin existens
För när skogsarbetarna är i farten och timret skall hämtas
DÅ hålls skogsvägarna uppe och fria från snö..
till mina fötters lättsamma framåtgång
Även sparken flyger fram efter skogsvägen
Då ingen sand strös ut där
Dagen börjar bra..

Förutom att jag inte får fyr i vedspisen
Kan ju utan att skryta..bara konstatera
Att jag är bra på det där med att få fart på elden
Har ju som fått kläm på det med åren
hur jag bäst skall gå till väga
Men nu VILL inte lågan ta sig
Så det blir UT med alla vedpinnar och börja om på nytt
MEN FÖRST ..kaffe och 2 smörgåsar med messmör

SKÖT OM ER i DAGEN..må den ge er DET ni BEHÖVER och så liiite till

Det HÄR är vad dagen bjuder på i Grannäs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar