tisdag 9 februari 2016

TAKRASETS SNÖPÅFLUGENHET

IGÅR RASADE snön NER från ladugårdstaket
Ner på hagtråden och framför vebod och ladugårdsdörr
DÅ kan man INTE smita undan..genom att titta åt ett annat håll
Och tänka... att det tar det milda vädret hand om någon gång
Det som inte ligger i vägen
Men när den placerat sig framför in och utfarter
där jag måste ta mig in
Har jag ju inget annat val än att spotta i nävarna och sätta igång

Tung och besvärlig är snön som lagt sig på taket
Och med mildvädret därtill .. som har fyllt det med fukt
Bli det riktigt kompakt NÄR det träffar marken

Först damp hälften ner..det var nog
Något senare kom den andra halvan farandes
MYCKET tyngre och besvärligare
Fast det kanske mer berodde på att min nacke,ryggslut och armar var mer trötta då
INTE vet jag,,men nog kändes det så..lite överallt
Nu är det värsta i alla fall gjort och jag kan ta mig in
för att hämta ved ,hö och ta in hästarna vid behov
FAST den där snöhögen som gömmer sig bakom skorstenen
Den vet jag inte NÄR det tänkt våga sig ner..
Hoppas den väljer rätt riktning,,när den bestämt sig

Så nu är det bara finjusteringen kvar..att putsa på
Det är 2 plusgrader här nu då kl är 7.24

Härifrån skogen önskar vi er alla en dag fylld med harmoni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar