tisdag 15 mars 2016

DEN DÅNANDE TYSTNADEN



Den dyker upp ibland..men inte allt för ofta
Den där totala tystnaden
Då ingen vind ger rörelse åt träden,ingen fågelsång
Inga bilar,skotrar eller människoröster hörs
Inga hundar som skäller
Bara ett STORT tomrum av TYSTNAD ..som dånande ekar i mina öron

Det är som om man känner in HELA universum i den stillastående tystnaden
Första gången jag hörde den...den där totala tystnaden
var för många år sedan
Men jag minns att den då kändes lite övermäktig,ödesmättad och lite ödsligt skrämmande
Som om man var totalt ensam på planeten..

IGÅR var den här..med en vacker himmel i bakgrunden
Som fick mig att bli lyriskt salig

Den fyllde mig med ett ..............................................
Hmm..nu var det där med orden igen...en andlig upplevelse kanske
i varandets stund..
jaa det kanske passar bäst
Men jag får nog klura på dom där orden som skall till för att beskriva känslan
ett tag till
Men numer ...även om det kan kännas som om jag var totalt ensam på planeten
Så skrämmer den känslan mig inte längre

I morse..när jag gick ut var den fortfarande kvar..TYSTNADEN
TILLS en KORP tog ton borta i skogen

Bor man i stan är det svårt att höra den där tystnaden
bakom alla syntetiska,bullriga och ständigt närvarande ljuden
Så den är en "vacker"upplevelse på många sätt..den där totala tystnaden
Som inte brukar stanna kvar så länge
OCH tankarna..dom tar en annan riktning...
mer högljutt tystlåtna om jag så säger
Visar dom mig på DET jag aldrig tänkt på förut

Morgonen..DEN som nu är här
bjuder på stillhet,en klar himmel och 1 minusgrad

OCH härifrån skogen önskar vi er alla en sinnesmjuk Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar