fredag 18 mars 2016

KÄNSLOR INLAGDA I PRYLAR

Rackarn vad halt det var på bron..då ett ynkans tunt islager
hade tagit ett grepp om regnet..det som stannat kvar på brotrappen

TUR man med tiden har lärt sig att gå med ögonen på skaft och med försiktighetens smygande fötter
Sen så är det inte bara bron som bjuder på halka
Men turligt nog ligger snön kvar i hagarna..
som ÄN säkerställer hästarnas stressfria rörelsefrihet

Sen så..känner jag mig så nöjd över den rosa barnpulkan
Den som hjälper mig i de mer tunga arbetet med långa avstånd
Som när batteriet skall laddas till stora hagen och vattenbyttan skall dit ner
DÅ..tänker jag särskilt på mina barnbarn
som gett mig denna så praktiska,underlättande och omtänksamma gåva
Som jag fick för något år sedan i julklapp
Det finns sånt som gör min dag lättsammare och dit hör definitivt pulkan
En sak till..nog för att jag ofta tänker på mina barnbarn
Men dom poppar direkt upp ..varje gång jag använder mig av pulkan
Så nog kan prylar som är givna med omtanke
innehålla många och starka känslor som är djupt rotade

Igår som sagt REGNADE det..och ALL skit tinar fram
Men det var ett regn som jag DÅ i nuet njöt av
Alltså ..jag blir glad av regn..så där uppsluppen barnsligt glad
njaaa inte om det skulle hålla i sig flera dagar i sträck
För folk,fä skog och mark behöver ju åxå få "torka" upp mellan varven
FÖR att kunna uppskatta regnet när det kommer
Sen så jag skulle INTE NU..vilja ut och köra i den tidig morgontimman
För det ÄR halt..innan värmen dyker upp och omvandlar isen till vatten

Härifrån skogen önskar vi er alla en BEHAGLIG.HOPPFULL och LÄTTSAM Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar