tisdag 19 april 2016

BRYTA VÄG FÖR NYA TANKEBANOR


En av alla fördelar med att bo en längre bit bort från butiker
som i mitt fall ca 4 mil..
ÄR
att jag tvingas bryta och bana väg för nya tankebanor
Det utmanar fantasin och skapar nya sätt att hantera saker och ting på
Man blir inte så fastlåst i vanor
För hade jag bott närmare en butik hade jag ju tagit mig dit
för att som i helgen skaffa de som fattades till våfflorna
Som har blivit till en ritual att äta innan barnbarnen åker hem
Så upptäckte jag att jag inte hade grädde..det skall ju till
Och inte heller särskilt mycket sylt

Men dom jordgubbar vi hade kvar,som dottern kom med.. skivade vi tillsammans med mango
och så hittade jag en oöppnad mjölkfri vaniljsåsförpackning
Det blev en god och fräsch smakupplevelse
Så vilken tur att jag bor 4 mil bort..tänk vad vi annars skulle ha missat
Det är något jag kan tänka på... många gånger när jag tvingas spränga bort det invanda för att bryta nya tankevägar

huset ni ser taket på..DÄR bor jag

Härifrån skogen önskar vi er alla en fri och härlig dag
Med en särskild hälsning till min yngsta dotter som förutom sitt onda knä
dessutom har drabbats av en rejäl förkylning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar