torsdag 21 april 2016

DET SMÄLLER I SKOGEN

Det small i skogen igår... en rejäl smäll
som följdes av flera
Det kom bortifrån skogen där arbetet med den nya skogsvägen håller till
INTE någon lite smäll precis ..nää flera dundrande OCH kraftfulla smällar
som ljöd lååång väg

Hästarna blev mer nyfikna än rädda och reagerade inte mer än att lyfta på huvudena för stunden
just då smällen/smällarna hördes
sen gick dom vidare med sin favoritsysselsättning..att äta

Hundarna stod först helt frågande
men väl hemma började dom vid andra smällen skälla..i oförståelsen över vad det var som hördes
Själv studsade jag till av den första höga dån-smällen
där och när hundarna och jag befann oss i skogen
men jag förstod nästan med detsamma
att det var storstenarna som grävaren inte rådde på
som dom var tvungna att ta itu med på annat sätt
för att få bort ...som sprängdes
Då inga stenbumlingar får hindra vägens byggframfart
för tid är pengar för skogsägarna/bolagen.
Själv går jag bara med styrfart...
men som tur är ..ÄR tid INTE pengar för mig
Det har sina fördelar att vara pensionär..
för då slipper man för det mesta att gå i ledband...tidspressens

Härifrån skogen önskar vi er alla en skön Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar