tisdag 5 april 2016

Ett "FOLKHEM"

Jaa jag säger då det
och funderar vidare på
HUR jag bäst skall beskriva denna energiknippe med så stor skapar/livskraft


Den som min granne Kjell besitter och som jag imponeras av
Han vågar göra det många inte gör
Då han trotsar de nedbrytande banden som håller tillbaka människor av ålder
Han låter sig inte styras av inskränkthetens snäva utrymme
Näää han gör det han brinner för..det ser själva livskraften till
Den som har har så starkt förankrad i sin personlighet..att skapa
SÅ HÄR VAR DET
När jag var ute med hundarna hörde jag den ettriga motorsågen
och doften av sågspån FAST jag var så långt bort
Så jag in efter kameran och följde sen spåret

Dit där Kjell höll till med sitt högprojektbygge

Vet ju vad han håller på med..då han berättat om sin plan
Nog har jag har haft mina tvivel på projektet
Inte för det han skall göra..UTAN för VAR han skall göra det

BYGGA ett folkhem uppe i en tall ..6.5-7 meter upp ..övanför marken
HUR i friden skall han få dit allt som behövs
Och klara av det utan att själv dratta ner och skada sig
MEN han har klarat av den första etappen...förresten den andra
Den första var ju väggarna som han snickrat ihop på marken
Så skall det fönster till..för utblickens skull

Sen blev det "grundens" tur..uppe i trädet och det var där som jag kom in med kameran
Bara det att balansera däruppe är en bragd
Men han visade mig att han hade en "livlina"



Det skall bli väldigt spännande att få följa Kjells bygge i trädet
Som jag kommer att fota och lägga ut här på min blogg
allt eftersom det fortskrider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar