lördag 2 april 2016

OBETÄNKSAM

Kylan hoppade på mig..så där oförberett
och bet tag i benen..
vilket fick mig att tänka och känna HUR korkad jag var
som varit så obetänksam när kläderna skulle på..
För i farten ut..kom nonchalansen fram..som jag sen fick lida för
Det jag borde ha lärt mig vid det här laget...att tänka mig FÖR

OCH ATT kolla temperaturen FÖRST ..INNAN jag kliver ut genom dörren
Men det går fortfarande att lura sig själv... till att tro
Att man är snabb ..snabbare än kylan hinner hitta åt en
den som jag sen såg visade på 8 minus
FÖRUTOM kylan..
som jag INTE skulle känt av på samma sätt..
OM jag hade klätt mig med förståndet påkopplat
Så var första besöket ut till morgonen...ljuvlig

Hörde hästarnas mysiga tuggande borta vid hönätet
orrarna ivriga och vårlika ljud
och en motorsåg en bit härifrån
Förstår att den är igång så tidigt
Då skaren nu är stenhård att gå på..så man tar sig dit man vill
UTAN att dratta igenom och fastna i den upptinade snön och isen

Såg solen ljus borta vid skogsranden
DEN som kommer att se till att dagen blir uppvärmd
Och JAG är redo att möta dagen...
Den som jag vet vad den har i beredskap åt mig

Det gäller att se hägringen...bortanför högarna


Härifrån skogen önskar vi er alla en tillmötesgående och skön Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar