fredag 15 april 2016

och LÖSNINGAR


Igår var jag ute och rantade runt i byn
Först träffades vi några "brudar" hemma hos Sonja för lite bildkoll
Som alltid trevligt
Och att dessutom bli bjuden på HEMBAKT matbröd ..bakat av Sonja
med Dorens goda nybryggda kaffe till.. förminskade ju INTE trevnaden precis
Efter en spännande genomgång av olika bilder
Tjavade jag hemåt i samspråk med Gun-inger som bor en bit bortanför mig..
då vi haNN ventilera lite av varje
Sen in och ge hundarna mat..för att sen ta skogsturen

INNAN jag med kameran i fickan drog iväg till Siv och Kjell

För att bl.a höra hur det går med "folkhemmets" uppbyggnad

När jag står där och blickar upp mot kojan..ser jag hans arrangemang

Då han är ensam i byggandet och uppforslandet av väggarna och annat material
Får han klura ut hur han bäst skall gå tillväga
För att få upp allt som skall dit
Väggarna är ganska så tunga..men på nåt vis får han upp dom
Det ÄR inget lätt jobb ..men är man van att klara sig själv
lider man ingen brist på idéer och lösningar..
Han har ju som inget annat val..än att försöka lösa de uppkomna problemen

OCH det är han bra på ..att lösa problemen,som uppstår allt eftersom

Härifrån skogen önskar vi er alla en ide-rik och trivsam Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar