fredag 6 maj 2016

FÖRSTA PARKETT

Jag sitter på FÖRSTA parkett och avnjuter morgonen
och dagen.. som åter är HÄR med värme



Ser när giganterna flyger förbi..efter en lyckad start
och när dom kommer in för landning
till det stora flygfältet alldeles intill
Och som när dom skall till att landa MÖTS av... som jag tror
ett glädjetrumpetande från sina anhöriga,som är glada att se dom igen

Hör det högljudda och ivriga knorrande från de alerta grodorna som NU är i toppform
Ni kan se ringarna på vattnet..det är dom
EN gång lyckades jag ta mig nästan ända fram
Men ack så lyhörda dom är
Det är svårt att komma NÄRA dom FAST jag smyger så tyst



Såg EN tussilago som stod nerböjd och skygg bland gräset
Tänk ändå vilken lyskraft dom har



Såg Daggkåpan som sticker upp med sina härligt GRÖNA blad
på marken där jag går..
med försiktighetens steg



Och hästarna och hundarna trivs åxå dom med och i dagen som är
Vi har det bra här.. med utsikt över skogen och vad som händer där
Även om vi inte kan se allt Så HÖR VI

En finemang fortsättningen på dagen och en GOD kväll önskar vi er alla härifrån skogen

pssst(Glöm inte att klicka på bilderna..då ser ni uppstickarna)
Sen det här med färgernas symbolik
Som nu när det gäller GRÖNT som symboliserar Harmoni, balans, förnyelse, läkande.
och kännetecknar barmhärtighet, kärlek och empati.
Det är fridens, tillväxtens och sympatins färg.
Grönt kan tyda på en person som är pålitlig och vidsynt.
Det är överflödets, styrkans och vänlighetens färg
Inte så överraskande om och när man tänker efter
hur man MÅR när våren lockar fram det GRÖNA




1 kommentar:

  1. Sie erhalten Original-CROWNBAMBOO - Produkte aus erster Hand von uns als Hersteller. Bambusprodukte wie Bambusparkett, Bambusfurnier, Massivholzplatten, Terrassendielen und vieles mehr direkt über sanctum BambooShop günstig kaufen - viele Informationen und Tipps inbegriffen ... und warum haben wir so günstige Preise?

    Forest Tree Parkett

    SvaraRadera