söndag 15 maj 2016

..ISAKSSONS BENSIN och SERVICE


När jag behövde hjälp med min bils reparationer
Vände jag mig till Isakssons Bensin och Service
Då jag haft att göra med dom tidigare ..så jag hade fått en klar uppfattning om
Att hit var det tryggt att vända sig
OCH dessutom behövde jag inte heller vända ut och in på börsen

Återigen en av ALLA fördelar med att bo på landsbygden och nära en mindre ort
Är att även om man inte känner varandra..känner man igen varandra
så man känner sig som "hemma"

Som den där otvungna och naturliga samvaron SOM åxå råder hos övriga affärsidkarna
här i BJURHOLM
Du blir alltid vänligt och seriöst bemött..

Som nu av ägaren till denna mack och verksstad
som alltid har en hjälpsamhetens hand till övers

Och som jag varmt kan rekommendera när ni har vägarna förbi och behöver hjälp..
eller bara stanna till för att tanka och köpa en godbit eller två


Mig gilla att känna mig trygg med dom jag har att göra med
Som nu med min bil
Det spar så mycken energi och tankeverksamhet och framförallt TID och pengar
För då vet jag att det blir gjort det som skall göras och till ett överkomligt pris
Det är en så himla skön och befriande känsla
Då jag fått möta på motsatsen i stan..vet jag hur det känns
både i börs och sinne
(Förutom åren med min bussiga kompis Jörgen som bistått mig många gånger i bilnöden
Men då det är långt dit..fick jag söka mig en ny utväg)

Är glad att jag hittat igen den här bilverkstaden..
För är man som mig inte haj på det där med bilars innanmäte
och har en tunn börs
Så betyder det mycket att ha någon man kan lita på
Så tack säger jag till Isakssons Bensin och Service för hjälpen med min bil

Härifrån skogen önskar jag er alla en vänlig söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar