tisdag 3 maj 2016

FRIGÖRANDE UTRYCKNINGAR



Som jag har berättat om tidigare..så gillar jag TRuMMOR
Då dom väcker upp massor av känslor i min kropp.. även dom väl undangömda

Från början var jag bara medveten om...ATT jag gillade ljudet..RYTMEN
Och så det som trummorna framkallade och det är ju det viktigaste
En frigörande glädje..men åxå ett trygghetslugn
Sen har jag förstått att själva dunkandet åxå framkallar goda och positiva minnen

Ett av alla dom slog mig igår..då jag satt på tåget på väg till Umeå
för att träffa tandläkaren och fixa det som inte lät sig fixas förra gången
Då det där speciella dunka-ljudet från tåget spred sitt glädjefyllda lugn över mig
Och påminde mig om barndomen i TRUMMANDETS rytm
Då när vi barn fick åka tåg upp till Umeå från Karlstad
för att hälsa på mormor och morfar i Gryssjön..då mamma måste jobba
Att åka tåg på den tiden,när jag växte upp...var lite mer speciellt än det är i dag
För det första var det fler..mer människor som åkte tåg då
Då bilar inte tillhörde var människa ägodel

Nu sitter det hörproppar i öronen på de flesta människorna och en laptop Ipad,mobil,bärbar dator framför dom
Fullt fokuserade på det dom har framför sig..
Förr snackade vi med varandra..då vi inte hade den tillgången på tekniska prylar
så var det samtal som gällde..för att göra den långa restiden kortare.
-mer sympatisk och trevlig.
Det var mycket man fick höra,lära sig och lära känna genom alla samtal..
Minns hur snälla människor var mot oss barn.
Såååå ..jag kommer nog ALLTID att gilla att åka tåg och trummor
Då dom ger en snabbutryckning åt/till alla mina olika sinnens känslor

Härifrån skogen önskar vi er alla en dag fylld med härliga och goda känsloutryckningar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar