måndag 20 juni 2016

EN marodörFRIiiiiiiiiiiiii och SOLIG morgon

INGA mygg,knott eller andra envetna och bitska varelser
vare sig kändes,hördes eller syntes till i den tidiga morgontimman

kl 4 när jag kom in efter att ha släppt ut Jupiter och tittade på tempmätaren
stod den på 4 plus
Alltså en lite småkylig morgon
för de små ettriga marodörerna, som passade på att ta sig en sovmorgon
Inte mig emot.. det får dom gärna göra hur mycket som helst
För jag måste ju säga att SAKNAR dom gör jag INTE

Det gjorde definitivt inte Jupiters heller ,vars svans inte rörde sig det minsta
när och där han gick omkring och njöt av den fria morgonen uppe i gårdshagen

Solen är här... och varmt välkommen efter många och långa GRÅA dagar

En sol som lyser på ena sidan berget..medans andra sidan än ligger i skuggan

Och den ensamma svalan sitter åter på första parkett uppe på tråden

Nu när jag har dom DÄR nedrans fläckarna/fläcken i kameran
riktar jag in siktet på det mer mörka i bilden...då syns den/dom mindre
Men den går inte att dölja när jag tar sikte upp mot ljuset och svalan

Härifrån skogen önskar vi er alla en njutningsfull Måndag
UTAN minsta antydan till några orosfläckar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar