onsdag 22 juni 2016

KIDNAPPNING


Igår...när siktet var inställt mot Umeå
lämnade jag kameran hemma..
För det första... för att vara helt närvarande i tanke och känslor
När jag tillsammans med yngsta dottern och hennes Jonas
skulle "kidnappa" äldsta barnbarnet som fyller år om en vecka
Hade vi tänkt ut ..att vi skulle göra en statsrunda och kuta runt i olika affärer
för att hon själv skulle få välja sin present
Det tyckte hon var roligt
Men ni vet när man får VÄLJA och utbudet är stort
ÄR DET SVÅRT att bestämma sig
Så hon tittade och tänkte,tänkte lite till och noga ..till slut bestämde hon sig för en silverring
och hon hade en sån tur,för på Guldfynd där ringen fanns
Hade dom ett erbjudande.. om att den som köpte ett smycke åxå fick välja en smyckesask
Så hon var mer än lycklig
Sen fick hon lite annat åxå i sin påse

Dagen DEN avsluta vi med att äta på MAX..där det finns MYCKET att välja på
Innan bussen skulle ta mig hem till Grannäs
För bilen lämnade jag kvar till dottern och Jonas
Som just nu behöver den bättre än mig
För Jonas har semester och är här uppe nu och dottern får sin om några dagar
Då blir deras rörelsefrihet lite vidare och mer spontan med en bil på plats

Och vet ni jag hade lika trevligt som mitt barnbarn
För särskilt ofta springer jag inte på affärer i stan
Och inte heller i så mysigt sällskap,som det jag hade igår

För det andra..om det här med kameran
Så är den numer inte heller särskilt rolig att umgås med..
då den bara sabbar mina bilder


Härifrån en SOLIG skog
önskar vi er alla en Onsdag som fyller er med många GLADA överraskningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar