torsdag 2 juni 2016

SEGERN är MIN


DEN dök upp igår och stannade ett tag

Hade följt molnens utveckling..sett när dom gaddat ihop sig
Så jag visste att den var på väg
Och jag var INTE lika rädd som jag brukar
En stor seger för mig att gå omkring ute FAST den dundrar på
Men jag skall i sanningens namn erkänna att då var den inte helt nära
Om ni visste vad skönt det är..när rädslan inte förlamar mig
Utan jag kan med tankeupprätthållarnas hjälp..se lite förnuftigt på saken
Och göra det jag skall med djuren och allt annat som behövde fixas

Regnet kom i sällskap med åskan..ett härligt regn

Så jag släppte ut hästarna kl 2 till den härliga och doftrika natten
Som ibland släppte ner lite regn.. från de kvarvarande molnen
En natt som dessutom var befriad från de värsta marodörerna

Så i morse när jag tog skogsturen doftade det LJUVLIGT

och den mer lågflygande rovfågeln flög förbi oss.. i jakt på sin frukost

Och jag skall upp till BYA-STUGAN..tillika gamla skolan
för att i sällskap med andra "byssbor" städa uppe i gamla skolan
och fixa till
Inför kommande festligheter där..som den 9 JULI då Grannäsdagen går av stapeln


Sen skall jag fixa till några pajer..något som jag inte är så bevandrad i
Så det återstår att se HUR och OM jag lyckas med den saken
Måste nog hålla mig till de redan skrivna recepten

Härifrån en strålande skog önskar vi er alla en framgångsrik Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar