torsdag 14 juli 2016

BESÖKARE och NORRFORS SOMMARFEST

Äldsta dottern kom i Måndags tillsammans med mina barnbarn
Dagarna som dom skulle stanna på var inte så många
MEN det är ju inte mängden det handlar om UTAN samvarons innehåll
Det vi gör tillsammans NÄR dom är här..den inre mängden är det som räknas
Allt det som vi upplever,samtalar om ..och så grodor och paddor
Dom som jag allt mer eftersom TACK vare mina barnbarn fått en annan syn på

I Tisdag var det sommarfest i NORRFORS..dit det är ungefär 1,5 mil..
dit vi beslöt oss för att åka och äta palt och gå en runda bland marknads och loppistånden

Vädret bjöd på sol... växelvis med regn och så åskmuller

Barnbarnet hittade en STOR plastbalja ,som han gav 20 kr för
Jag och dottern hittade en stånd som sålde honung..de köpte vi
Äldsta barnbarnet hittade en rotad skål och några glasfat som hon skänkte ett av till mig

När vi skulle gå till bilen med plastbaljan fick vi se dom här bilarna
Som fick oss att bli lyriska ..särskilt då den där RÖDA Volvon
Den skulle man allt bra gärna velat äga..
det var en man från Nordmaling som var bilarnas ägare
Och som ställt ut dom till allmän beskådan.. Det TACKAR vi för

Och så kommer jag till det som är så fint med att bo på landsbygden
För HÄR samtalar människor med varandra
ÄN okända människor..som man LÄR känna
Åtminstone känna IGEN ..som man nästa gång.. utveckla samtalet en liten bit till med
Man träffar människor man redan lärt känna
Som ni nog redan förstått..så blev en trevlig dag i Norrfors..
TACK för det ni NORRFORSBOR..vi återkommer med all säkerhet NÄSTA år

Innan vi sen åkte hem... stannade vi till vid Svartforsen..där barnen klev i det kalla vattnet
Som gav svalka i det varma vädret..

Härifrån skogen önskar vi er alla en HELMYSIG Torsdag



2 kommentarer:

  1. Så mysigt med besök från stora och små. Kram till er alla. <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Mikaela..jaa det är HELMYSIGT att få ha dom här få umgås och rå om dom Sen så får dom igång rörelser... för både kropp,knopp och sinnen Och alltid något nytt får jag lära mig av barnbarnen.Hoppas allt är bra med er Fast det oturades för Nelson som drog på sig Kennelhostan..Kram på er alla TRE

    SvaraRadera