söndag 10 juli 2016

Grannäsdagen


Morgonen som NU är här
Bjuder på mygg, knott och en varierande himmel
Och så den goda eftersmaken från gårdagens kakfrossa och trevliga samarbete
Det som BYSSBORNA alltid bjuder på och som gör att Grannäsdagen blir DET den blir
och står för
En hög kvalitativ fest.. med trevnaden som cirkulerar runt i atmosfären bland människorna


För i strålande sol,med välfyllda kakfat


och musikanterna från Bredträsk ..samt alla trevliga besökare
Så var ju som mixen fixad och klar.. för en underbar dag här i Grannäs

Dom är otroliga... denna lilla skara av byssbor..som år efter år anordnar denna fest


Ett samarbete dom emellan ..där skrattet och kommunikationen är "huvudaktörerna"

När det så var dax för lotteridragningen..dök en ovälkommen besökare upp
Någon som inte var det minsta efterlängtad..ÅSKAN
Den höll sig dock på ett någotsånär avstånd (i mitt tycke)
Andra verkade inte bry sig det minsta över besökaren..utan stod bara lugnt kvar
i väntan på den rätta vinstsiffran
Medans mina fötter började röra på sig och mina ögon som följde åskans framfart
-var jag redo för flykt...om det skulle behövas
Men den skötte sig relativt bra..så jag blev allt kaxigare efter ett tag
När jag insåg att de mer högljudda tonerna..var mest "tomt prat"

TACK säger jag till er som anordnade denna Grannäsdag..NI GÖR DET BRA

Härifrån skogen önskar vi er alla byssbor som er läsare en underbar och klart lysande Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar