måndag 25 juli 2016

ORMJAKT

I går hördes åskan mullra ..nära men en bit bort
På lagom avstånd från mig och min rädsla
Så fick jag höra att det kanske skulle bli åska idag åxå..fram emot kvällen
Så jag tänkte att det var bäst att ha bilen i körklart läge för snabb utryckning
OM UTIFALL att åskan skulle få för sig att komma närmare ALLT för nära

Då fick jag syn på Quivtuss..
som lojt och full av självförtroende låg och såg ut sådär som han gör när han lagt ner ett byte
som han jagat och lekt med ett tag..
så där obrydd och maktfullkomlig i förhoppning om att bytet skulle få för sig att försöka rymma sin väg
Jag trodde att det var en mus eller sork
Men när jag gick närmare för att kika

Vad får jag se om inte en ORM... en huggorm
Det var den han lekte med

Tur det var han och ingen av de andra djuren som stötte på ormen
I tankar på vad som kunde ha hänt då..med en ormbiten häst eller någon hund
Konstigt är det att Quvintuss klarade sig..men han är snabb..snabbare än snabbast
klok och en väldigt skicklig jägare som har huvudet på skaft
Liiite kunde jag känna att det var skönt...
att den ormen inte skulle kunna göra någon skada

Men liiiiiiite synd på livet..det som ju åxå ormen har rätt till att leva

Och åskan den höll sig även denna dag på behörigt avstånd från mig

En trevlig kväll och en GOD natt önskar vi er härifrån skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar