söndag 17 juli 2016

ÖVERSVÄMMAD LYCKOKÄNSLA

För en tid sedan..
Låg det ett STORT kuvert och väntade på mig i brevlådan
Visste ju att jag inte hade beställt något..
ni må tro att min nyfikenhet var stor...över vad som låg i kuvertet

Så med ivriga fingrar lirkade jag upp det..lite åt slitlirkandehållet... på min väg upp mot huset.

Det första jag fick syn på var ett kort och något som var inlindat i ett papper
Började med kortet för att se VEM som skickat det

Det stod att när personen fått syn på kniven..tänkt på mig
någon som läst om det i min blogg
Att jag gillar "gamla" prylar...eller MER det gedigna hantverket som fanns förr
det som utfördes med handkraftens skaparhänder
Bara det..den om-tanken att veta vad jag gillar
Det var stort det..en mjuk lyckokänsla kramade om mig

VAD låg det i papperet då...jooo en liten välgjord kniv..av "gammalt" stuk
NU var jag ju bara tvungen att ringa mina barn och berätta vad jag fått
OCH vad som stod på kortet
Dom blev lika glada dom..över det jag fått
Delad glädje är ju dubbel glädje sägs det ju ..tredubbelt upp då
Och så alla andra jag berättade det för..
För när något sånt här händer DÅ kan jag inte hålla tyst..för då svämmar glädjen över

Tack än en gång för den fina gåvan..
som var givare av den varma och fortplantande lyckokänslan

Härifrån skogen önskar jag er alla en lyckosam Söndag med värme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar