fredag 15 juli 2016

PADDORNAS RESTAURANGBESÖK och lite annat småplock

Det var till att leta mask,slå bromsar och mygg för att få ihop en varierad meny till restaurangen
Dit paddorna med jämna mellanrum var inbjudna
Alltså...om ni inte har sett en padda vid "dukat" bord
Så vill jag bara säga att det är en häftig upplevelse

Att se hur den fokuserar ..för att sen böja NER huvudet och snabbt som bara den
fånga sitt byte.
Har som aldrig haft en tanke på att bekanta mig med en padda tidigare
Men som tur är..har jag barnbarn som villigt drar med mig in i deras värld
Vilket jag är glad över..



Både paddorna och alla smågrodorna hade fått sina namn
Baserat på deras små kännetecken,som jag måste erkänna att jag hade lite svårt att se
Men så ser jag inte med klarhetens ögon som mina barnbarn gör
Till skogen där dom hittades... smågrodorna... DIT återvände vi med dom
Innan barnbarnen satte sig i bilen för hemfärd till stan
Dom vet det där med vad FRIDLYSTA är..

Och Quinvtuss han satt fint balanserad på den smala fönsterlisten och speglade sig i backspegeln
och verkade nöjd med vad han såg

Och igår var åskan här..såg när molnen började gadda ihop sig
och anade vad som var på G ..då huvudet åxå kände av de annalkande spänningarna i luften

Med sig hade åskan ett regn,som "stod som spön i backen"
Alltså det regnat MER än rikligt
Det regnade så intensivt att fönstret i köket blev immig
Nää nää försök inte..så rädd var jag inte..för åskan var inte så närgången..bara näst intill
så jag hann inte bli så rädd

När mullret började höras allt mer avlägset..
tornade dim/rökmolnen upp sig bortöver sjön, ån och bergskammen

Tänkte på regnskogen och indianer när jag ser de gråvita "rökelsemolnen" bölja sig fram

Härifrån skogen önskar vi er alla en HELMYSIG Fredag och helg på "frihetens vingar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar