måndag 25 juli 2016

TREVNAD UTE PÅ LOPPISALTAN och GRANNÄS KULTURDAG

Igår tog jag en cykeltur till byn loppis
För lite social samvaro i sommarhettan..för varmt var det
Gott var kaffet och kakorna och trevlig var pratstunden

och med en utsikt från altan som jag myste av.. var hästarna
som verkade trivas där dom stod nere i vattnet och njöt och åt

Sen så har jag något VÄLDIGT viktigt att tala om för er
Något som ni bara inte får missa
Nämligen.."Kulturdag i Grannäs
Vid Tommie Strandbergs Museum ( skyltat)
Lördagen den 30/7 11.00-16.00

Under dagen:
Invigning av gärdesgård/vagnslider
Demonstration av gärdesgård (Eskil Johansson)
Kolmila ( Tomas Nygren )
Antik tipsrunda
Slätkäppsdragning ,hästskokastning
Försäljning av Kolbullar samt kaffe och kaka
Lotteri med direktvinst inklusive inträde till museum
Underhållning

Alla varmt välkomna till en dag i kulturens tecken!
Ta gärna med dina vänner o bekanta"
slut citat

Det är värt ett besök
och jag LOVAR er att ni kommer INTE att ångra er
Ett är då säkert..jag tänker då inte missa detta arrangemang

Härifrån skogen önskar vi er alla en mjuk start på den nya veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar