fredag 22 juli 2016

TRÖSTE-RIKT

OM det är någon som funderar på

varför i fridens namn jag inte tar bort hästtäcket från tvättlinan
Det som hängt där så länge
Så här ligger det till med den saken
Det är Jupiters tröstetäcke efter Kajsa

I början gick han ofta dit och luktade..riktigt insöp hennes dofter
gick under det..fram och tillbaka ..stod stilla och bara sniffade
Det är inte lika ofta nu..
men någon gång gör han sig en tur förbi dit och likt tjuren Ferdinand..LUKTAR
Så och jag FAST inte riktigt på samma sätt som Jupiter
Vi behöver nog alla någon gång då och då en snutte/tröstegrej

Det är som för barn som har sina snutte/tröstefiltar
Så och som många vuxna kan ha
ett klädesplagg från den som dom älskar men inte finns där ..av olika anledningar
att sniffa på..och känna personens/personernas närvaro

Som jag när barn och barnbarn åkt härifrån..
då låter jag allt vara som det var när dom åkte..i ett par dagar
För på nåt vis finns dom kvar
i lukterna och i all energi... DEN som dom lämnat kvar i alla rum och utrymmen
Och det vill jag hålla kvar ..

Så Jupiter får ha kvar sitt tröstetäcke ett tag till



Härifrån skogen önskar vi er alla en trösterik och skön Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar