tisdag 19 juli 2016

UTAN MAGAHOV

Alltsåååå..finns det något godare... MER frestande..MER oemotståndligt
ÄN HEMBAKAT TUNNBRÖD med smör och en ost på
Och så en het kopp kaffe därtill..

att doppa tunnbrödet i..så det blir så där mjukt

Det ÄR bara så OEMOTSTÅNDLIGT FRESTANDE GOTT

Så det är för mig en stor prövning att ha denna typ av bröd i frysen
Som jag försöker intala mig själv
Att där ligger det tryggt och lååångt bort från mina fingrar

Men jag märker hur bra jag är på att lura mig själv
till att öppna frysen när jag går förbi
och tycka att jag har koll på läget
fast handen slinker ner
efter BARA EN brödbit till ..sen inget mer..
Det är en konstant strid mellan mina olika viljor
Där tunnbrödet alltid vinner
"magahov" som vi säger häruppe..
verkar det då inte finnas hos mig när det gäller hembakat tunnbröd

Så nu är ETT paket helt slut på,som jag köpte för några dagar sedan
Men jag har 4 paket kvar som barnen skall få
Och när jag bestämt mig för det..DÅ klarar jag av att hålla mina fingrar i styr

Det är inte jag som bakat det
Utan jag har köpt det av en skicklig bagerska
som kan det där med att få till mjukt tunnbröd..så det smakar så där ljuvligt frestande gott

Så det finns mångt,mycket och många att älska..tunnbröd är ett av dom
Men inte vilket som helst..det skall vara hembakat för att få igång mig


Härifrån skogen önskar vi er alla en oemotståndlig Tisdag med stor njutningseffekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar