söndag 24 juli 2016

VÄKTARNA

i morse hade kroppen det den gjorde för att ta sig upp
efter att ha blivit brutalt uppväckt av huvudvärken
Efter 2 timmars sömn
hade den inga omsomningsalternativ..det var uppstigning i slowmotion som gällde

Det var hundarna som hållit mig vaken
och är man en ledare
får man finna sig att gå upp och kolla vad som är på gång
Det ingår så att säga i ledarskapet
det är ju därför dom skäller för att varna och för att få mig att förstå
hur duktiga dom är på sitt väktarjobb
för ni skulle se vad nöjda dom blir..när jag tar deras varningar på allvar
och kliver upp för att kolla
När jag inte såg något och går för att lägga mig är dom nöjda..
i det flesta fall hela natten
men så icke denna natt..då infann sig inte lugnet
men jag skall inte klaga..det sköter huvudet om
Och dom enstaka tankar som huvudet orkar med att tänka
är att det blir sommarväder idag med...sicken en lyx
och SOVA..det kan jag göra sen

härifrån skogen önskar vi er alla en ljuvlig Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar