söndag 28 augusti 2016

BESÖKARE OCH STÄNK

Kl 3 i natt.. väckte hundarna upp mig
För då hade vi besök av någon skogsboende
Tyvärr är det så mörkt nu vid den tiden ..så jag såg ingenting... ingen

Efter att ha utfört mitt uppdrag ..att kliva upp och se efter vem som var på besök
Så var hundarna nöjda..så och jag att få krypa ner i sängen igen
Somnade om gjorde jag så gott som omedelbart

I morse när vi tog första turen... en kortis
för att hundarna skulle få göra av sig efter maten

Såg jag några spår..av vad jag först ..på längre håll..trodde var blod
Men vid närmare titt..såg det ut som blåbärstänk..som var utspritt en bra bit efter vägen
Såg Thailändarnas bil tidigare ... så måhända att det var dom som hade något läckage på någon bärlåda



Och Biggles..han kände av en färsk doft från någon skogsvandrare
som än inte gett sig av in i skogen utan höll till strax före ån
Så han satte av..
Men då han inte var riktigt säker på VEM och även är lite feg av sig
så vågade han inte springa efter..utan stannade upp och inväntade mig
ETT vet jag då helt säkert...att någon räv var det då inte
FÖR DÅ.. hade han satt av i full fart efter den

Dagen som här bjuder på SOL och blåsten har gett sig av
Och så är det loppis och läge för en fika ute på loppisaltan

Härifrån skogen önskar jag er alla en härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar