torsdag 11 augusti 2016

DEN ANALKANDE

HÖSTEN börjar närma sig..
Fast å andra sidan har den gjort sig påmind då och då under hela sommaren
Då jag har känt av dens andedräkt och sett små tecken i naturen
på höstens närvaro

Men NU är det som mer direkt och öppet ,som den börjar göra sin entré
Inget smygande på nätter och tidiga mornar längre

Och idag dök ytterligare ett hösttecken upp
Nämligen min hyresvärd som kom med höbalarna som han lastade av på ladugårdsbacken


Det finns en hel del jag imponeras av
Ett är när någon backar med ett släp bak..på ett långt ,litet och smalt utrymme

Som när Jan rattade den lååånga vagnen ner mot vägen DET ÄR IMPONERANDE
Själv är jag urusel på att backa ..
men köra fort kan jag..när det bär sig

Härifrån skogen önskar jag er en Torsdag som imponerar på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar