lördag 13 augusti 2016

REGN



Den av mina djur som inte är brydd när det regnar är Quvintuss
Han går oförskräckt ut vilket väder som än råder
Då jakten är det som har hans övergripande fokus

Biggles han vänder i dörren när han känner och ser att det regnar
För fy och usch att bli blöt om tassarna

Sigge gillar det inte heller..men är han nödig går han snabbt ut och gör det han skall
Men se inte Biggles..då håller han sig hellre
Jag har inget emot regn..tvärtom
så från mig har Biggles INTE fått sin avoghet mot regn
I morse när jag skulle släppa ut hundarna REGNADE DET
Så efter en stund fick jag övertala honom att komma ut och göra av sig
Men det tar sin lilla tid innan har förflyttar sina tassar över tröskeln och UT

I helgen kommer yngsta dotterns kille hit
Det ser vi alla fram emot..tvåfotingar som fyrfotingar

Härifrån skogen önskar jag er alla en underbar helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar