söndag 21 augusti 2016

UPPBYGGLIGT SÄLLSKAP

Livet..delar frikostigt ut.. en blandad kompott
av olika livsskeenden som skakar om på olika sätt
vilket får en och annan åtdragen fastlåsning att släppa taget
och mig
att ivrigt ta tag i varje insikt som lossnar...som jag kan greppa taget om

I helgen har jag som sagt haft sonen och mitt äldsta barnbarn här,samt lurventussen
Vilket gett mig en stor laddning energier... av uppbygglig och läkande sort

Vi har tagit skogsturer..samtalat och utforskat både vår inre och yttre omgivning

Vi åkte till Bågatjärn för att fiska..njaa mest sonen.

fast barnbarnet provade att meta mellan hundlekarna
Men någon fisk fastnade inte på kroken..
Det var lugnt och stilla vid vattnet..bara några enstaka"blåsningar"
fick det att röra på sig och bli lite mer oroligt
Vi har spelat spel..som jag vann TVÅ dagar i rad
Och så överraskade de båda mig..med att tillsammans fixa en HALLONPAJ..JÄTTEGOD

Vi har lekt med Jupiter..det gillade både han och barnbarnet,som skrattskrek av spänning i farten

Fotbollsmatchen..den mellan Sverige och Tyskland..klarade jag inte av att se
För då kom tröttheten och tog mig i besittning
Men sonen och barnbarnet såg den..såg när Sverige tog silver..bra spelat

Helgens besökare var välbehövliga för mina sinnen
Igår åkte dom hem ..till staden och det som väntade på dom där

Tack för en mysig helg i ert sällskap

Härifrån skogen önskar vi er alla en Söndag
som kommer fullastad med det ni behöver för att må bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar