måndag 19 september 2016

ALARM

Så har jag då gjort det IGEN..skickat iväg ALARMET
Fast jag lärt mig nya hanteringssätt..så lyckades jag liks förbaskat
att komma åt knappen och skicka iväg mitt "nödrop"

MEN nu har jag kommit på det..
Att det finns inget dåligt som inte har något gott med sig
Som i det här fallet .. får jag ju nu mer träning i att utvidgat mitt tänk ..och få till en större minneslagring

Det kom jag att tänka på när jag gick i skogen NU på morgonen med hundarna
att jag blir ju mer medveten om att tänka mig för
När det gäller mobilens säkerhetsanordning...vilket i sin tur ger ringar på vattnet
till ett vidare tänk ,som åxå omfattar allt annat som sker i mitt liv
Det där med att TÄNKA EFTER ..ni vet

Kom i samma veva åxå att tänka på HUR mycket träningshjälp.. i min utbrändhet
som datorn bistått mig med.
Just för att träna upp min hjärna och mitt minne

Men som med allting annat..
att så länge det är jag som styr över datorn och inte tvärtom
Så är jag fri..men så fort den styr
blir tankar ,känslor och handlingar begränsade
BEGRÄNSADE av dator/missbruket...som med ALLT missbruk
Så SKAPAR det ett BEGÄR /BEHOV som ensidigt styr tankeverksamhet och känslor

Nu har ju mobillarmet inget med begär att göra
Utan med tanke och minnes utvecklingsträning..
som ju våra olika begär åxå behöver få träning i .
för att medvetandegöra dom

Så NU har jag blivit medveten om.
EN till lättåtkomlig punkt för alarmet att gå igång på
Så nu skall det väl ändå inte hända igen..hoppas jag
ALLTING har och tar sin tid..en del VÄLDIGT lång tid

Men ibland lite då och då ..så går det upp ett ljus


ÄN en gång TACK Christina,Siv och mina barn..för ert tålamod och er förståelse

Häri Grannäs var det rena rama högsommarvärmen igår
Det verkar som om det skall bli en strålande och varm dag idag åxå

Härifrån skogen önskar jag er alla en behaglig start på den nya veckan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar