fredag 2 september 2016

DANSANT och JULMARKNAD



Det har regnat rejält i natt
Det som morgonen nu får ta hand om... DEN fukt som blivit kvar

Turligt nog har solen tittat förbi
Vilket blir till stor hjälp för att få bort DEN rå-murriga fukten

Nere vid ån

Kan man se dimman och insekternas magiska och fantasifulla dans.. ovanför vattenbrynet
(insekterna är dom små prickarna )

En fuktfylld ,dansant och härlig morgon
Där grusbilarna redan är i full gång..med sina transporter
NU skulle den där sladden vara utlagd DEN som dom lägger tvärs över vägen
Och som räknar hur många fordon som kör förbi
DÅ skulle kanske den lilla snutten från Karlsbäck till Mjösjöby och så få sin upprustning
Den som inte blir åtgärdad..då pengarna är vad som sägs.. tagit slut
Till Bjurholm åker jag då inte ÄN för att handla
För det är en sträcka som är "burkig" och då jag inte är helt säker på
OM jag hittar... om jag tar någon av skogsvägarna hem till Grannäs
håller jag mig på de mer kända vägarna ..tills allt är fixat och klart över Västanfjället
jag får handla i Trehörningsjö eller i Nordmaling...när jag måste ge mig iväg

Och IGÅR KVÄLL..
Hade Grannäs byaförening.. där jag är ersättare
ett möte hemma hos Doren och Sonja för att tala om och planera den kommande julmarknaden
Den som skall gå av stapeln här i Grannäs den 19/11..där kulturdagen höll till
Alltså uppe hos Tommy
Något vi med stor spänning ser fram emot

Denna pyttelilla BY.. som med samarbetets händer
Klarar av att fixa till .. det till synes omöjliga
Som NU en JULMARKNAD..så skriv upp datumet den 19/11 i era kalendrar
För ni vill väl inte missa en så mysig julmarknad :)

Härifrån skogen önskar jag er alla en störtskön Fredag

Nog hör vi människor lika intimt ihop med Naturen..som luften vi andas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar