tisdag 13 september 2016

SYNBARLIGA FÖRÄNDRINGAR


Det finns vissa påtagliga förändringar..såna som får mig att minnas
när jag växte upp... och vi barn blev ropade på
Då när vår mamma behövde hjälp med att få in tråden genom nålsögat

DÄR är jag nu..men jag har inga barn i min närhet att ropa på

Så jag muttrar och försöker om och om igen få in den där förbaskade TUNNA tråden
igenom det näst intill OSYNLIGA nålsögat..

Vilket tar en massa tid ifrån mig..från det jag är ivrigast att få till
nämligen färdigställandet av de små garntomtarna

Och tråden går inte heller att göra FÖR lång..för då tjorvar den
för det hade ju varit till en viss hjälp ..
att jag inte stup i ett behöver trä tråden
Då det skall tillverkas SMÅ luvor till tomtarna som skall sys
Kunde ju använda klister..men det blir inte så fint.

Så igår köpte jag såna där hjälpredor..synålar för synsvaga och nålpåträdare
Hoppas bara att dom funkar ..

En sak till som förändrats ...märker jag nu..det är mina fingrar
Som inte är lika smidiga och snabba längre
Så HUR i friden fick jag till de allra minsta tomtarna förr
som det är sju år sen sist jag sydde..men ÄNDÅ
Förändringarna med tiden är ju något som jag måste acceptera
Men vissa av dom... blir i stunden mer påtagliga och irriterande än andra
Innan man lärt sig.. på vilket annat sätt det går att göra saker på
Det är väl det antar jag...som kallas förändringsarbete

Härifrån skogen önskar jag er alla en samarbetsvillig Tisdag

4 kommentarer:

  1. skratt Jaha..starkare glasögon då kanske..eller ett förstoringsglas..

    SvaraRadera
  2. förstod det..efter en liten tankeansträngning..att det var vad DU tänkte på och som jag borde tänkt på i första hand..fast jag undrar om det ens hjälper.Dom blir ju så fort immiga dom där glassakerna ..Du vet jag ger mig ju hän när jag startar mina projekt.. :)

    SvaraRadera