onsdag 5 oktober 2016

KYLSLAGET GNISTER

2015.10
Vid halv sju...när jag hittat åt glasögonen så jag kunde se
hur kallt det var ute...
visade mätaren på 8 MINUS
Det ni
Och snart klär vintern marken i vinterskrud.
Men före det ÄR DET JULMARKNAD här i byn..den 19/11
Fast KANSKE..hinner snön hit då och bidrar till en förstärkt "julmyskänsla"


För även om nätterna har varit kalla
och kylan hängt med en stund in på dagen
Så har solen varit här och gett av sin "härlighet" in till dagen
2015.10
MEN det är långkallingar,mössa och vantar som gäller i tidig morgontimma


Träden lyser frostbitna
små stjärndiamanter gnistrar ÖVERALLT

Andäktigt står jag och njuter
av skönheten som strålar ut

Lycklig kan man nog säga att jag är
lycklig över..att jag fortfarande kan se
med förundrans ögon..på naturens storslagenhet

Glömda blir alla bekymmer
futtiga och små

Välbehaget sprider sig i kroppen
landar i min själ.
(livsvandrerskanisb)

Härifrån skogen önskar vi er ALLA en magisk Onsdag med värmeinslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar