måndag 31 oktober 2016

TIDSFÖRFLYTTANDE VINDAR


När det händer mycket känslomässigt är det som om en tornado drar igenom min kropp
som åxå blåser iväg mig...tillbaka till forntiden ..(en härlig flygtur)
BL.a genom de foton som min kusin Stig har lagt ut på Facebook..
på morfar och på oss barn/kusiner
för så där en 56-60 år sedan...inte klokt
För så länge sedan KÄNNS det inte som
NÄR jag TÄNKER på den tiden...förflyttas jag dit..och den blir/känns som nutid..
då alla rotfasta känslor och minnen väcks upp ur sin slummer
Och jag både ser,känner...känner dofterna från det tid som en gång varit men ÄN lever kvar
I de kraftfulla rotsystemet av lagrade minnen

Veckan blir för mig äventyrlig och minneslagrande
Och så har ån fått isens täcke över sig

Det som det sjungs om i videon har jag många minnen av
Som när "kreaturen skulle hem för mjölkning
Det låter som om jag vore jättegammal..men det är jag INTE
Det är det bara TIDEN som är

Härifrån skogen önskar vi er alla en mild start på den nya veckans FÖRSTA dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar