tisdag 15 november 2016

FÄRDIGPACKERAT och NÄSTAN KLART

GOD MORGON

NU ni har jag paketerat mina tomtar
och så några få "färgdockor"
Det är gammaldags garn-tomtar..skapade av mina nutidshänder
För att hängas i granen i tall/en eller granris
ELLER vart man nu vill


Tomtarna är olika till kön,form ,färg och storlek Olika hårfärg och frisyrer..
Så som det skall vara och se ut här i livet
OCH det går liks ändå inte ...att få en enda av dom lik den andre

Dom är tillverkade NÄSTAN alla..
av ullgarn,ull,syntet och växtfärgat garn till hår och så en träkula till huvud
och det är den som kan ställa till det ibland
Då ögon näsa och mun målas dit SIST..
så kan det finnas en liten spricka,upphöjning eller annat
DÅ träkulan är av naturslag och som sådan har lite sitt eget liv
och kan då sabba hela min tomte
Turligt nog är det inte så ofta ..men förtretligt nog när det händer

Här min yngsta dotters specialtomte ..då hon gillar ROSA


Det som ÄR jobbigt nu för mig..det är att sätta ett pris på dom
Det blir en vånda det innan det beslutet är fattat


Så vill jag TACKA den människa som tog rätt på min vante
och la den vid min brevlåda
Den som jag tappade på min promenad efter skogsvägen
Men INTE upptäckte ATT jag tappat ..förrän jag var nästan hemma
BUSSIGT av DIG ..VEM du nu är ...ett HJÄRTLIGT TACK! skall du ha

Här har vi BLIDVÄDER..och det är ju ingen katastrof i sig
OM det inte vore för vad det ställer till med..
HALA VÄGBANOR..Så ta det lugnt i trafiken Ta god tid på er..

Härifrån skogen önskar jag er alla en säker Tisdag på alla plan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar