onsdag 30 november 2016

HIT och DIT

"Min mor..citat
"hon brukar alltid vara högst orolig
för att jag ska köra i diket så fort det är någon minusgrad ute.
Jag brukar lugna henne med att påtala
att jag tänker minimera den tid som jag är ute på de hala vägarna
genom att köra JÄTTEFORT."slut citat
(Linus Jonkman)

Hmmm..Det ni gott folk..är ju ett bra sätt att lugna sin mamma på
Kan känna igen oron
När mina barn är ute på vägarna för att köra HIT eller DIT..
SÄRSKILT då underlaget är isigt och besvärligt överlag
Då brukar mina barn lugna mig..på sina olika sätt och vis
Och en och annan klurig kommentar får jag åxå ibland höra
Det känns bra och lugnande
När dom placerar ... med sina ord..en tankeupprätthållare inom mig
det håller oron i schack

Sen morgonsol...senare än 5..en sol som kämpar sig igenom molnen

Härifrån skogen önskar vi er alla en orosfri Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar