fredag 11 november 2016

KATTGÖRA



Quvintuss är en katt för sig...fast vilka katter är inte det
Alla har ju sina olika personligheter... precis som alla andra levande väsen
Och därför som människor..lika intressanta att iaktta
Alltid får man se nya sidor ..olika sätt att tackla det uppkomna situationerna på
Vilket ger MIG nya infallsvinklar ... att se på saker och ting OCH på våra likheter
För dom finns..
Skratta får jag OFTA.. i sällskap med djuren

Som NU..när jag håller på med tomtarna..då är Quvintuss där

i den kontrollerande röran som råder på bordet
För att kolla vad jag gör..innan han drar iväg med något nystan..helst någon halvfärdig tomte
Han är bra på att roa sig själv..men gillar när jag då och då deltar i leken

På promenaderna då han gör hundarna och mig sällskap... gör han av sig på hundars vis
då han talar om att jag skall vänta tills han är klar
Det tog några gånger för mig att förstå det...men till slut så
insåg jag ..att han vet ju hur sårbar han är i stundens avlämning

Han gillar som jag tidigare berättat om mina smörgåsar med messmör på

När jag intar mitt morgonfika dyker han upp och sätter sig ner och väntar på sin tilldelning
efter att ha ratat kattmaten....
Fil gillar han åxå..jaa överhuvudtaget allt det jag och hundarna äter

Men han är en finurlig mästare på att retar gallfebern på Sobella

Som faktiskt gillar hundarna bättre än Quvintuss
då hon inte alls uppskattar hans inviter till lek...
utan fräser så fort han närmar sig
Vilket triggar igång Quvintuss än mer...att reta henne mer
för att få lite fart på henne
Lite som syskon ibland brukar göra
När det blir för mycket för Sobella säger jag ifrån
OCH han VET så väl ..så han sticker iväg på en gång när jag säger hans namn
på det där speciella sättet..med näää först
Han är lättlärd,lyhörd och klok..

Ibland mer än han själv klarar av ...för att vara KATT


Så här såg det ut strax efter 8 i morse..en bild jag tagit med min nyuppväckta kamera
(Din musik..dina ord kommer för alltid att leva vidare..Vila i frid)

Härifrån skogen önskar vi er alla en vänlig och helmysig Fredag och Helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar