måndag 7 november 2016

UPPLYSANDE och FRENESI


Sen så vill jag slå ett slag i saken FÖR 2017 års almanacka
Den som vi i byn har tagit fotona till..med naturbilder runt i kring Grannäs..
Det är en vacker almanacka ..vars bilder står sig i tiden

Det finns till försäljning på JULMARKNADEN för 120 kr
100 kr om man köper 3


Bara så ni vet...

När jag öppnade ytterdörren halv fem i morse..vanlig tid alltså
Låg det åter snö på brotrappan... att sopa bort
Och Biggles såg till att förpassa räven,den som tittade förbi ..
dit där han tycker den hör hemma..i skogen

Själv jobbar jag frenetiskt på mina tomtar..som glatt ler åt mig från korgen
DOM som är färdiga
När jag startade... tog optimisten i mig över och räknade ut
HUR många tomtar per dag jag skulle tillverka
MEN det sket sig ju ganska snabbt..för verkligheten och önsketänkande
är TVÅ helt olika utgångspunkter..fast vad är det dom säger
Det är bättre att lägga ribban högt...då har man ju något att gå efter
I vart fall..så håller BÅDA liv ...i både fingrar och skapande
Även fast korgen inte fylls i den takt jag hade tänkt mig från början

Men det gäller att sträcka sig mot stjärnorna..även om man inte når dit upp
Så ger känslan i försöket en upplyftande kick i vart fall :)
2015
Härifrån skogen önskar jag er alla en vänlig start på den nya veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar