söndag 29 januari 2017

EN UPPFRISKANDE SÖNDAG

Först ut denna morgon... på en sparktur genom skogen..
på osandade skogsvägar och på hårt underlag

var Moltas..
På vissa ställen är det nerförsbackar och då gick det undan
för jag kan inte låta bli att ge mig hän i farten

Och ni skulle ha sett Sigge i action..när det var hans och Biggles tur

Då han far fram som ett skottspole och fintar bort Biggles
som blir så sur,frustrerad och gnäller ..då han inte hinner med i svängarna

Han med sina långa ben och en något svårdirigerad kropp
Har det han gör när Sigge drar igång
Och jag kunde inte hålla tillbaka skrattet..det gick bara inte

Sen var det Jupiters tur..

Och SOLEN ..den gjorde oss sällskap

liksom några flygplan ..som lämnade efter sig en lång röksvans
och borta vid storvägen ..när vi var på tillbakavägen

låg det ett "rökstreck" borta vid skogen på andra sidan vägen
och det var 13 minus när jag gick ut i morse

En härlig och uppfriskande Söndag morgon
och NU skall jag äta..för jag är vrålhungrig

Härifrån skogen önskar vi er alla en lika fin Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar