tisdag 17 januari 2017

INSLÄPP



Sååååå kan det kännas..när jag går omkring här skogen

SÄRSKILT i den tidiga morgontimman..som det är något alldeles speciellt med
Den som inte låter sig fotas..d¨å mörkret än inte släppt in ljuset
Det är bara jag som ser och hör tystnaden... och så djuren förstås


Då kan jag känna det som om jag rår om och håller hela värld i min hand...
Den häftiga men åxå så storslagna och STILLA känslan
av tacksamhet...den som jag gillar att känna
För den ger mig bättre ögon att se med ÄVEN om jag är halvblind
Bättre hörsel... ÄVEN fast jag nästan är halvdöv..
Men framförallt får den mig att TÄNKA till och bli MER rädd om livet,dagen

(Även dom dagar då mörkret täcker över och förmörkar dagen)

Då när jag ser himmelens öppna "fönster med sin skiftande färgsättning

Träden som nu är "fyllda" med snöns vita färg

Marken där jag går och ser alla spår
som syns tydligt nu när snön lagt sig ovanpå

Och i morse kom det liite snö,som nu har upphört

Och jag önskar er alla härifrån skogen... en fin Tisdag med stort ljusinsläpp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar