måndag 30 januari 2017

MED SUPER-G FART UNDER FÖTTERNA



OMRINGAD av berg/lågfjäll..

och med solen i sikte
släppte jag på bromsen i nerförsbacken
Men det skulle jag INTE ha gjort
För med en spark vars framvagn är sne ..blir styrningen därefter
och med en fart som liknar super-G
så gällde det
Att med försiktighetens handlag och kroppens lutning
försöka få sparken att komma förbi den hårda och fartvänliga isen
och ta mig ut på mer bromsvänligt underlag
För det bara smattrade under de oregerliga fötterna
Som INGET fäste fick ...av de hårda och isiga underlaget

Pust var det första som slapp ur mig..
när jag lyckats manövrera sparken dit jag ville
och få stopp på den höga hastigheten

Ni skulle ha sett kärringen åka nerför backen..utan att få stopp på farten

Det var både en spännande och hissnande färd

Som inte ens hundarna hann med i farten..
Så var dom åxå trötta när dom kom ner för backen
där jag väntade på dom.. skinande som en sol

För att jag fixade det..

Fast utan hjälm och med en sne spark..gör jag inte om färden
jag lägger nog i fotbromsen i tid..
innan farten hinner hetsa upp sig

HÖR NI det ungar..jag gör inte om det
jag fick mig en tankeställares läxa
Så hädanefter kommer jag att hålla mig där jag kan bestämma hastighetens framfart


Men roligt var det ändå mitt i allt ihop..

när jag väl tagit mig ner från backen UTAN missöde

Härifrån skogen önskar vi er alla en förnuftig Måndag utan missöden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar