fredag 13 januari 2017

ÖVERSTÖKAT


Så här djup var snön där jag plumsade omkring

Men som tur ÄR..så har jag en traktor som kommer och skottar bort snön

Den som lagt sig över uppfarten till gården
och vid infarten..där den växt i takt med plogbilens framfart efter storvägen
Det hade varit mycket att skotta bort..så jag är glad att Jan tillika min hyresvärd
tar hand om snömassorna
HELA dagen stannade blåst och snöoväder kvar

Träffade på min närmaste granne Kjell efter vägen ..
som idogt skottade bort snön vid sin brevlåda

För fri framkomst till lantbrevbäraren,som aldrig ger upp
utan troget kör sin poststräcka.. oavsett väder..så nog är posten att lita på
IDAG..nu på morgonen har snön gett sig av
Efterlämnade sig ett vitt och snötäckt landskap

och en morgonpigg måne som höll mig och djuren sällskap
i den annars så tysta morgonen
Förutom EN timmerbil som körde förbi vid halv fem
som åxå haft det tufft i snöovädret.Det som lagt sig hindrande i vägen
Det finns många "tystlåtna"hjältar i vardagen..Tack för dom
Härifrån skogen önskar vi er alla en behaglig Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar