måndag 23 januari 2017

TILLTUFSADE




Idag var det dags..tyckte jag..då det var 2 plusgrader ute
att passa på att duscha hundarna
SOM när dom förstår vad som är på gång ...snabbt försvinner
OCH försöker göra sig så osynliga dom bara kan
i hopp om att jag skall glömma bort det jag tänkt ut
och byta ut den tänkta duschtanken
mot någon helt annan..mer i deras smak
Men när dom inser att dom inte kommer undan faller dom till föga
och samarbetar..

och jag har kommit på..fattar inte att jag INTE har gjort det tidigare
att ta på mig regnkläderna...
då slipper jag ju bli blöt från topp till tå
Det blir nog blött ändå ÖVERALLT i duschrummet

Tänk er bara när dom skakar på sig för att bli av med det blöta
Nu är det i vart fall gjort..
Tilltufsade ser dom ut..då dom sätter sig ner
i visshet om vad som komma skall
När jag sagt "att vad duktiga ni är "..då vet dom

Biggles har... fast det inte syns ..en väldigt tjock och tät päls

Så för honom och Moltas tar det lång TID att torka

Härifrån skogen där dagen lockar ut mig från de tänkta sysslorna
DOM kan jag pyssla med när vädret är på sämre humör
Önskar jag er alla en VÄL-signad dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar