måndag 16 januari 2017

UPPFÅNGAT

Genom tidens gång ..har jag alltid fått höra

ATT svagt kaffe är sämre/dåligare för kroppen att dricka ÄN starkt

Jaja... ibland slinker ord in och lika fort ut igen
Utan att dom blir uppfångade och tänka till om

Men så häromdan tänkte jag till
(det är ju så mycket jag behöver tänka till om ..
så jag hinner inte riktigt med allt)

D¨å kaffet är en produkt som besprutas MYCKET
(då det ligger ett stort vinstintresse i det)
Borde det ju vara tvärtom
Då det åtgår mer kaffe..till det starka
Alltså större mängd gift..än till de mer svaga kaffet
Så förstår jag inte logiken i det hela NU när jag tänker efter

Dessutom så mår då jag inte bra av VARE sig FÖR starkt ELLER FÖR svagt kaffe
för då börjar mina smaklökar att klaga,likaså min mage
Så det där lagom är nog bäst när det gäller mycket här i världen

Men har som som mig tillgång till en VEDSPIS att koka sitt kaffe på
DÅ smakar det gott ...för då blir det precis som jag vill ha det och mår bra av

På tal om giftigheter i kaffet
har jag åxå hört att "kaffet är för oss människor(hjärtat) som piskan för hästen"
Så jag har dragit ner på mitt drickande
Men morgonkaffet ..det kan jag INTE vara utan
Det hör ju som till min mysiga och efterlängtade morgonritual
Precis som de trevliga och sociala sammankomsterna :)
Som DEN igår
Då byaföreningen hade sitt styrelsemöte hemma hos Christina och Jan



Härifrån skogen önskar vi er alla en VÄLMÅENDE och LAGOMMÅNDAG
med en STOR mysfaktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar