torsdag 2 februari 2017

HÖRA TILL

Läste i min systerdotters blogg om hennes inre vedermödor

När hon flyttade till ett helt nytt land..ett nytt jobb
där hon inte kände någon

Hur betydelsefullt och uppbyggligt det då är/var att få känna sig "HÖRA" till
Det där HÖRA TILL ... består av mång-sidiga infalls-vinklar


När jag läste vad hon berättade om den tiden
och HUR hon har det NU ...så kom jag att tänka på MIG

För det var ju lite så då..som att flytta ut till det okända
-mitt uti skogen..där jag INTE kände någon

Och jag åter igen fick inse
Att finns det något människor har/haft fördomar om så är det LANDSBYGGDEN och dess FOLK
Ända sen jag var barn och växte upp..är än i uppväxande
så har landsbygden. "bonden" de boende på landsbygden
haft/fått sin missfärgade stämpel..
Men dom fördomarna har fått komma på skam många gånger i mitt liv
För finns det mer mångsidiga,självständiga ,uppfinningsrika,kreativa och hjälpsamma människor
med ett rörligt och självständigt tänkande,så finns dom på landsbygden
Här blir inget gjort om man inte gör det själv eller tillsammans
Så enligt min mening så bor och trivs intelligensen..tänkarna och handlingsmänniskorna
på landsbygden

Där ÄR människor naturligt friare.. på ett helt annat sätt

Det ser naturen med sina olika växlingar till och
som jag skrivit om tidigare

Att fast det ofta är långt mellan husen på landet..
så är människorna mer nära varandra
Däremot i stan.. där det är tätt mellan husen
där är det ofta mer långt människor emellan

Så livet på landsbygden
är mer naturligt utvecklande på ett helt annat sätt än i STAN
Men man kanske behöver uppleva båda..för att bli av med sina fördomar
OM både det ena och andra
För dom är suveräna på att nästla sig in... och obemärkta ta sig förbi våra "väktare"
Dom där nedrans fördomarna som låser fast vårt fria tänkande

Härifrån skogen önskar jag er alla en uppbygglig och härlig Torsdag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar