tisdag 14 februari 2017

PÅ SAKTMODIGHETENS RÖRLIGA FRAMSTEGsFÖTTER

När dottern och hennes kille kom i Lördags
Så låg snön ÄN vit kvar i storhagen
Men med ett kraftomslag som heter duga kom värmen i Söndags
som förminskade snömängden och ökade på ISEN istället
Så NU ÄR DET HALT..både efter skogsvägar som bilvägar
i hagen och på gårdsplan

Så här såg det ut när dottern hämtade Jupiter från storhagen
där snön syns i bakgrunden

Och så här ser det ut i hagen NU..där gräset sticker upp överallt

I januari kändes många dagar som det brukar göra i Mars
Alltså hög luft och fågelkvitter och en KRAFTFULL SOL

Nu i Februari med dom tre senaste dagarna


kännas det som April..FAST fåglarna var ovanligt tystlåtna


Så när jag ,Biggles och Sigge tog vår skogstur på sparken

som just nu är det säkraste alternativet

började ån och bäcken..dikena se ut som i april
ALLTSÅ då isen börjar övermannas av vårens kraftfulla vinterröjning

Och så har mina besökare åkt ,med sig i bilen härifrån var åxå Moltas
Det kändes faktiskt lite vemodigt..
då vi allt mer börjat förstå oss på och gilla varandra Moltas och jag

Så har jag som vanligt blivit BORTSKÄMD av besökarna
Med GOD mat..bara att sätta mig till bords i deras trevliga sällskap

Härifrån skogen önskar jag er alla en förnöjsam och ljus ALLA HJÄRTANS Tisdag
Fast jag tycker ju att ALLA HJÄRTANS DAG..gäller årets alla dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar