tisdag 21 mars 2017

DE LYNNIGA VÄGLAGET

Igår påkallade skafferiet och kylskåpet min uppmärksamhet
för när jag öppnade dörrarna..för att titta efter vad som fanns att laga något av
ekade båda nästan tomma

Så jag insåg att jag MÅSTE starta den"vita friheten"
och ge mig av in till Bjurholm

Men jag kan ju lugnt påstå ATT när jag gav mig av
Var det HALT och SPÅRIGT efter många vägsträckor
Så jag kom i sladd 2 gånger,men klarade av att hålla mig kvar på vägen
När bilen började sladda.. dök det där ljudet upp
Ni vet det där som när man drar åt sig andan i en snabbuppkommen rädsla..
DE hördes från mig när bilen började sladda

Lättnaden som sen dök upp när jag fått bilen att coola ner sig ..
den var obeskrivligt skön

Efter det var det varsamhetens fot som fick råda över gaspedalen
samt lättsamhetens förflyttningsfingrar och så tungan rätt i mun

Sägas bör kanske åxå..att jag har ju inte världens bästa vinterdäck

När jag sen kom ner till STORVÄGEN..då var det bart
Så ni må då ta det lugnt efter de förrädiska och lynniga vägarna
För man vet aldrig riktigt säkert..var och när dom dyker upp
dom där rackarns isfläckarna som ställer till det

Härifrån skogen önskar jag er alla en mysig och säker Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar